Sokszor hallhatjuk a keresőoptimalizálás szót, ha érdeklődünk az online marketing világa iránt és / vagy ha egy vállalkozást (igen, általában a sajátunkat, családunkét, barátunkét) szeretnénk eljuttatni a következő szintre. A keresőoptimalizálás, amely sokszor SEO (search engine optimization angolul) néven fut különböző szövegekben, egy igen jó kifejezés olyan értelemben, hogy ha nem vagyunk szakértők, akkor is ki tudjuk, következtetni, hogy nagyjából miről is van szó.
A SEO (keresőoptimalizálás) arról szól, hogy valamiből (a lehető leg)jobbat hozzuk ki, a kereső pedig az internetes keresőkre utal, Magyarországon (és a nyugati világban) elsősorban a 92%-os piaci részesedéssel bíró, nagyon jól ismert Google kulcsszavas keresőről van szó. Tehát a lehető legjobbat akarjuk kihozni a keresőből: vagyis abból, hogy adott relaváns kulcsszavakra (ezek meghatározása a kulcsszókutatás) a honlap előkelő helyen végezzen. Csakúgy, mint a kompetitív eseményeken, mint pl. sportokban, mindenki az első helyet célozza meg. Itt az „aranyérem” nemcsak egy üres trófea, mivel a keresések során az emberek kb. 50%-a az első helyen található honlapra kattint, a következő 4-re még 25% és az első oldal több találatára még 15%. Tehát 90% az első oldalról talál magának villanyszerelőt, autószervízt, éttermet stb., mindössze 10% jut el a második oldalra.
Ha keveset tudunk a SEO világáról, tűnhet úgy, hogy itt valamiféle varázsszerről van szó, amely bármit, bármikor fel tud juttatni a csúcsra. Ez ugyanígy nincs így, mint pl. a sportokban. Ahogy nincs olyan, aki néhány nap tréning után meg tudna nyerni egy olimpiát (vagy akár egy városi versenyt), a SEO szemlélet- és gondolkodásmód is hosszabb felépítést igényel. Azt is fontos tudni, hogy annak ellenére, hogy a SEO elengedhetetlen azoknak, akik az internetről is szeretnének érdeklődőket és ügyfeleket szerezni (és egészen őszintén: ki ne szeretne?), a keresőoptimalizálás nem mindenható. Egy nem szép honlap nem jó minőségű termékét vagy szolgáltatását nem fogja tudni világhírűnek elhitetni vagy legalábbis nem sokáig.
A SEO nem csupán egy részfeladat, hanem egy teljes szakma, amelynek része a kiváló minőségű, profi weboldal készítés ismerete, a technikai SEO, a tartalomépítés és a linképítés is. Azért vált szakmává mindez, mert a folyamatosan változó Google algoritmus meggyőzése sokszor ugyanannyira fontos, mint egy kiváló termék / szolgáltatás megléte. Ahogy az életünk egyre inkább az online világba helyeződik át, ez valószínűleg így is marad / még inkább így lesz a jövőben.