Az értékesítése egy újfajta módja az online áruházak működése. Bár már ezeknek is van jó pár éves háttere, azért egy viszonylag fiatal területről van szó, ami hirtelen felkapottságnak kezdett el örvendeni. A népszerűsége a kényelemben és költséghatékonyságban keresendő. Természetesen, mint mindennek, ennek is megvannak a saját szabályai, amiket fontos betartani a sikeresség érdekében. A webáruház készítés nem azon feladatok egyike, amit bárki elvégezhet. Igaz, hogy léteznek előre gyártott sablonok, amik kitöltve, valamilyen módon működhetnek, de ez közel sem felel meg a vásárlói elvárások többségének és a hatósági előírásoknak sem. A webáruház készítés egy külön szakterület. Ahogyan a lakásunk építését sem bízzuk rá akárkire, úgy megéri itt is okosan választani a szakemberek sorából. Sokan kínálnak bizonyos szolgáltatásokat, de a komplex háttér itt ugyanúgy fontos feltétel. A webáruház készítés csak az első lépés, mivel a felületeket rendszeresen bővíteni, frissíteni, karbantartani, személyes igényekhez igazítani kell. Ha például elmarad a gyakori keresőoptimalizálás, akkor hiába a széles termékkínálat és kedvező árfekvés, mert a konkurencia bizony lenyom bennünket. A webáruház készítés tehát több dimenziós munkafolyamat, amit nem lehet csak úgy elkapkodni. A nulladik lépés az alapos piackutatás, konkurenciaelemzés. Ezen eredmények birtokában kezdhetünk neki a marketing terv felépítésének, ami mentén majd megszólíthatók a vásárlók adott célcsoportjai. A webáruház készítés tehát összetettebb, mint azt bárki elsőre gondolná, de a ráfordított energia meghozza a gyümölcsét.