Elérkeztünk egy újabb év végéhez, ami azt jelenti, hogy ideje előre tekinteni, és felkészülni az előttünk álló esztendő legfontosabb SEO trendjeire. A digitális marketing világa rendszeresen átrendeződik, és csak azok számíthatnak sikerre, akik hajlandók lépést tartani a keresőoptimalizálás változásaival. Lássuk tehát, hogy mi mindenre kell odafigyelnünk 2023-ban:
Mobil-első indexelés
Ez egyáltalán nem új koncepció, de 2023-ban fontosabb lesz foglalkozni vele, mint valaha. A mobil-első indexelés azt jelenti, hogy a Google rögtön a webhelyek mobilos verzióját térképezi fel és indexeli, nem pedig az asztali verziót.
Nagyon fontos tehát, hogy 2023-ban mobilra optimalizált (mobil-első) webhellyel fogadjuk látogatóinkat, ha mindeddig nem foglalkoztunk ezzel. A pozitív felhasználói élmények kialakítása érdekében már most fontosak az olyan tényezők, mint a reszponzív design, a betöltési sebesség és az egyszerű navigáció.
Optimalizálás hangalapú keresésekre
Világszerte egyre több helyen terjed el a hangalapú keresés technológiája, és habár hazánkban még csak kevesen élhetek ezzel a lehetőséggel, kétségtelen, hogy a jövőben nálunk is egyre több teret hódít majd magának.
A hangalapú keresésekre többek között úgy optimalizálhatunk, hogy tartalmainkban gyakori kérdéseket teszünk fel, majd rögtön meg is válaszoljuk azokat néhány rövid mondatban. A hangalapú kereséseket feldolgozó okos asszisztensek (Google asszisztens, Apple Siri stb.) általában az ilyen válaszokat olvassák fel a kereső felhasználóknak.
Strukturált adatok
A strukturált adatok plusz információkat kínálnak a keresőmotoroknak a weboldalak tartalmáról. Ezeket az információkat felhasználva a keresőmotorok gyakran hasznosabb, bővített találatokat jeleníthetnek meg a kereső felhasználók számára. Az ilyen találatok feltűnőbbek, tehát több kattintást is érhetnek el, mint az egyszerűbb alternatívák.
A strukturált adatokat a Schema szabvánnyal érdemes elhelyezni a weboldalakon, ami temérdek úgynevezett adatjelölést támogat. Feltüntethetők például termékadatok, értékelések, események adatai, szerzői adatok és így tovább.
Fokozott biztonság
Ahogy egyre több személyes adat található meg az interneten, úgy egyre több rosszindulatú fél is igyekszik kihasználni a különféle biztonsági réseket, hogy hozzáférhessen ezekhez. 2023-ban minden személyes adatokat kezelő webhelynek (webáruházak, bankok, bármilyen regisztrációs felületet kínáló webhely stb.) rendelkeznie kell egy úgynevezett SSL tanúsítvánnyal.
Ez a tanúsítvány titkosítja a kommunikációt a felhasználók és a webhely között, megakadályozva ezzel, hogy egy támadó hozzáférhessen a felek között küldött adatokhoz. A Google továbbá magasabb pozíciókba rangsorolja az olyan webhelyeket, amelyek rendelkeznek ilyen SSL tanúsítvánnyal.
Mesterséges intelligencia
A mesterséges intelligencia egyre fontosabb szerepet kap a keresőoptimalizálásban, mert nem csak a felhasználói és fogyasztói viselkedés elemzésében, hanem a hatékonyabb tartalmak létrehozásában is segítséget nyújt a cégek számára.
Az MI továbbá különféle SEO feladatok automatizálására is alkalmazható, mint például kulcsszókutatásra és linképítésre. Ez rengeteg időt és pénzt spórolhat meg a cég számára, hogy ezeket az erőforrásokat más fontos területekre lehessen fordítani.