Breaking News

Az online kiskereskedelem világában az egyik legnagyobb kihívást a folyamatosan növekvő verseny és túlkínálat jelenti; ebben a helyzetben pedig egyáltalán nem könnyű kitűnni a versenytársak közül. A sikeresen működő webáruházak tudják, hogy a fogyasztói viselkedés és az elvárások folyamatosan változnak, így az ügyfélszerzésben és a lead generálásban való kreativitás és hatékonyság elengedhetetlen. Vizsgáljuk meg, hogy mi is az a B2C lead generálás, milyen problémákat orvosolhat, és hogy milyen hatékony stratégiák és módszerek állnak rendelkezésre a webáruházak számára!

Mi az a lead generálás?

A B2C lead generálás egy olyan folyamat, amely során a webáruházak igyekeznek potenciális vásárlókat bevonzani, akik érdeklődést mutatnak a termékeik vagy szolgáltatásaik iránt. Ezeket a potenciális ügyfeleket „lead”-eknek nevezzük, akiknek adatait (általában a nevet, az e-mail címet, a telefonszámot stb.) összegyűjtjük, hogy későbbi kapcsolattartásra és marketing célokra használjuk. A B2C lead generálás lényegében az érdeklődőid konkrét vásárlókká alakítását segíti.

Milyen probléma esetén gondolkozz a lead generáláson?

 

  • Túl kevés lead érkezik

Amennyiben probléma az, hogy viszonylag kevés látogató érkezik a hirdetett oldalra, ezt a legegyszerűbben PPC hirdetésekkel lehet javítani. Ezekkel a hirdetésekkel célzottan vonzhatjuk be a megfelelő látogatókat.

 

  • Nem minőségi lead-ek érkeznek

Ha nem minőségi ajánlatkérések érkeznek, az azt jelzi, hogy a látogatók kevés időt töltenek az oldalon, vagy nem lépnek tovább onnan. Ennek lehet az oka egy rosszul kialakított, hiányos landoló oldal, amely nem biztosít elegendő információt és nem ösztönöz kellőképp cselekvésre.

 

  • Kevés az információ

Amennyiben a szolgáltatás például hosszabb döntést igényel, szükséges egy logikus és összefüggő ‘csatornát’ kialakítani, amelyen keresztül tudunk több információt nyújtani a felhasználóknak. Ezt sok szolgáltató cég nem veszi figyelembe, amikor lead-generálásról és ügyfélképzésről gondolkodik.

 

  • Nem hatékony a ‘lead-ből ügyfél’ konvertálás folyamata

A beérkező ajánlatkérések kezelése a konvertálási folyamat legkritikusabb része, és ennek hatékonysága a cég munkatársainak kezében van. Ha az érdeklődőknek nem megfelelően reagálnak, azaz hosszú ideig nem kapnak választ, vagy az őket kereső személyek nem tudják megfelelően kezelni a kérdéseiket és kétségeiket, akkor ez sok elveszett ügyfélhez vezethet.

Tuti tippek a hatékony lead generáláshoz

Landolóoldal és tartalmak készítése

A lead gyűjtés és ügyféllé konvertálás sikerének alapja az, hogy hova érkeztetjük a felhasználókat és ott milyen információkat adunk át nekik. A jó landing oldal konverziók maximalizálását és az üzleti eredmények javítását segíti elő.

Lead fókuszú hirdetések

A meglévő tartalmakra már csak releváns felhasználókat kell irányítani, olyan online marketing forrásokból, amik költséghatékonyak és jól skálázhatók.

Automatizálás és hírlevelezés

Az hirdetési megoldások segítségével rengeteg felhasználót tudunk a honlapunkra irányítani. Azonban üzletileg kiemelten előnyös, ha rendelkezünk egy olyan felhasználói csoporttal is, akikkel bármikor és szinte ingyenesen tudunk kommunikálni. Ezt a célt leginkább egy e-mail cím bekérése után működő hírlevél küldő megoldással érhetjük el! Válasszuk ezt a módszert, ha rendelkezünk jó pár tartalommal, és különböző célcsoportokat szeretnénk elérni, amihez logikai láncot is tudunk kialakítani.

Folyamatok felülvizsgálata és mérése

Ne felejtsük el a házon belüli lead kezelési munkafolyamatokat is rend betenni, optimalizálni. Ahhoz, hogy javuló és költséghatékony leadgeneráló rendszerünk legyen, szükségünk van adatokra és azok visszaadására a folyamatban résztvevő munkatársaknak.

Fordulj bizalommal a HD marketing csapatához, ha szeretnéd fellendíteni a vállalkozásodat!