Az utóbbi években lezajló vészhelyzetek nagymértékben hatottak a szállodák piacára. A koronavírus járvány okozta lezárások következtében a turizmus haldoklott a feloldások pedig tömeges foglalásokat, telített szállodákat eredményeztek. A pandémia lecsengésével a szektorban a problémákat a jelentősen megnövekedett energia-, és fűtési költségek és az infláció okozták. A nehézségeket félretéve is egyértelmű, hogy a hazai és nemzetközi turisták száma folyamatosan változik, ebből kifolyólag a szállodai marketingseknek lépést kell tartaniuk a váltakozó online marketing piaccal. Mivel a HD marketing régóta támogatja partnereit a turizmus szektorban, cégünk hatalmas hozzáértéssel tud segítséget nyújtani a szálloda online marketingben.
Szálloda és szállás marketing kihívások
A többi üzletághoz hasonlóan a szállodai marketing során is számos kihívással kell szembenézni, melyek közül elsősorban a széles csoport okozta magas reklámzajt említenénk. Tekintve, hogy a közösségi média felületeken és az e-mail fiókokban egyaránt sok a konkurens, kitűnni közülük nem mindig egyszerű feladat. Ahhoz, hogy kiemelkedjünk a versenytársak közül igényes és egyedi, mégis lényegre törő kreatívokra és megfelelő akciókra lesz szükség. Az újszerű megoldásokat is érdemes átgondolni, hiszen ezek annak ellenére, hogy elérik a célcsoportot, nem biztos hogy üzleti szempontból is megfelelőek. A szálloda marketing során a gyakori hibák közé tartozik, hogy a folyamatos social illetve hírlevél kommunikáció ellenére nem nő a foglalások száma. A problémának különböző okai lehetnek, többek között gondolhatunk a célcsoport szűkösségére, a túl kicsi marketingbüdzsére, vagy a megváltozott körülményekre. Figyelemre méltó gond továbbá a hektikus foglaltság, vagyis a feltöltés költsége. Ez alatt azt értjük, hogy a különböző hónapok foglalásai kiszámíthatatlanok. Előfordulhat, hogy egy erős hónapot egy sokkal gyengébb követ. Ilyen esetekben felmerül a kérdés, hogy vajon a konkurenseink lettek erősebbek, vagy a felhasználók költötték el a pénzüket, esetleg a változó külső tényezők eredményezik-e a visszaesést. Ebből kifolyólag a bevétel tervezése és a marketing teljesítményének előre vetítése rendkívül nehéz feladat, melyben érdemes professzionális segítséget kérni.
Szálloda marketing megoldások
Cégünk szálloda marketing megoldások széleskörű szolgáltatását kínálja. Elsősorban rendkívül fontos, hogy a szállást kínáló cég weboldala informatív, érdekes, a szállást szépen bemutató, mégis figyelemfelkeltő legyen. Mindemellett célszerű a látogatókat a foglalás felé terelni, ebből kifolyólag nagy hangsúlyt kell fektetni a landolóoldal megfelelő kialakítására. Tekintve, hogy általában több célcsoportból is érdemes a felhasználókat megszólítani, kifizetődő, ha a landing page létrehozásához professzionális segítséget kérünk. A nagy verseny, a magas kattintás árak és a nagy szállás aggregátor oldalak végtelennek tűnő büdzséje pedig keresőptimalizált weboldalt igényelnek, amelyben szintén tudunk támogatást nyújtani. A HD marketing magasfokú szakmai tapasztalata lehetővé teszi, hogy cégünk nem csak az egyszerű kulcsszavakra, hanem a kapcsolódó lokációs keresésekre is releváns tartalmat biztosítson. A weboldal kialakítása során fontos szempont továbbá a folyamatos közösségi kommunikáció, enélkül ugyanis szinte lehetetlen megtartani az ügyfeleket. Tekintve, hogy a szállások iránt érdeklődő felhasználókat a Google és a Meta hirdetési megoldásaival lehet a legegyszerűbben elérni, elengedhetetlen hogy ezen platformokon a profizmusra törekedjünk. A hatékony hirdetési szövegek és landoló oldalak, valamint a célzások és egyéb beállítások mind szükséges összetevői a kampányok sikerességének. Nem utolsó sorban a folyamatok méréséről sem szabad megfeledkezni. Tapasztalt kollégáink gondoskodnak a honlapon történő, és a háttér cselekvések pontos elemzéséről, ezzel hozzájárulva a marketing eredményességéhez.